seo

Pozycjonowanie – kiedy efekty?

Jak długo musimy czekać na efekty pozycjonowania strony w Poznaniu? Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ efekty i czas oczekiwania na nie zależny jest od wielu czynników. W poniższym artykule opowiemy, co wpływa na okres oczekiwania na efekty oraz podamy średni czas, jaki musimy dać algorytmom Google, na podniesie pozycji naszej strony.

Pozycjonowanie – kiedy efekty?

Algorytmy Google zmieniają się bardzo często, co sprawia, że ciężko jest określić, ile dokładnie będzie trwało pozycjonowanie. Pamiętajmy, że działania SEO są niekończącą się pracą, której celem jest nie tylko uzyskanie wysokiej pozycji strony, ale też jej utrzymanie. Zmiany i testy w Google tylko utrudniają zadanie. Cyklicznie sprawdzane są nowe rozwiązania w wyszukiwarce i po analizie efektów firma decyduje się na wprowadzanie ich lub rezygnuje z danej koncepcji. Mimo wszystkich zmian, wykwalifikowani specjaliści od SEO nie tylko mają aktualną wiedzę, ale też posiadają wiedzę i odpowiednie narzędzia.

Dzięki temu można sprawdzić skuteczność optymalizacji i pozycjonowania witryn. Poza płatnymi narzędziami jest też niezawodne Google Search Console – bezpłatna usługa Google umożliwiająca wyeliminowanie błędów oraz dostosowanie danej strony do aktualnych wymogów.

Pozycjonowanie stron w Poznaniu – wybierz dobrą agencję SEO

Na czas trwania pozycjonowania strony internetowej ma też wpływ nasza komunikacja z agencją SEO. Te agencje, które rozliczają się za efekt, będą chciały dążyć do jak najszybszego umieszczenia naszej witryny na wysokiej pozycji. Jednak niestety czasem wiąże się to z agresywnymi działaniami, które mogą narazić stronę na otrzymanie filtra lub nawet bana od Google. Zalecamy wybrać ekspertów, którzy oferują rozliczenie w abonamencie, ale jednocześnie działają w sposób transparentny. Zwróćmy uwagę, czy agencja regularnie dostarcza obszerne raporty ze swoich działań, a nie tylko pokazuje pozycje słów kluczowych. Pamiętajmy też, żeby współpracować z agencją płynnie – jeśli będziemy szybko akceptować sugerowane zmiany, z pewnością wpłynie to na usprawnienie procesu pozycjonowania.

Pozycjonowanie strony – kiedy efekty?

Przede wszystkim należy być cierpliwym i obserwować, co będzie się działo po kilku miesiącach. Agencje obiecujące wysokie pozycje w wyszukiwarce Google w krótkim czasie, mogą korzystać z tzw. black hat SEO. Oznacza to, że ich działania są nieetyczne. A to może skończyć się źle dla naszej strony.

W celu oszacowania czasu niezbędnego do wypozycjonowania witryny należy ocenić jej aktualny stan i sprawdzić, czy była wcześniej pozycjonowana. Jeśli strona funkcjonuje już od jakiegoś czasu, zaleca się wykonać audyt SEO. Dzięki niemu będzie można oszacować:

  • ogólną widoczność strony w wynikach wyszukiwania,
  • techniczny stan serwisu, widoczność po wpisaniu konkretnych słów kluczowych,
  • współczynnik konwersji,
  • link building,
  • publikacje wewnętrzne,
  • sytuację strony w porównaniu do konkurencji.

Pozycjonowanie strony internetowej – kiedy efekty i wzrost ruchu?

Bardziej istotne od czasu trwania pozycjonowania są efekty – warto uzbroić się w cierpliwość. Pierwsze efekty pozycjonowania możemy zobaczyć już po upływie ok. 3-6 miesięcy. Wówczas nasza witryna może znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników na mniej popularne słowa kluczowe.  Następne miesiące generują przyrost wyników na frazy o większej popularności. Jeśli strona jest widoczna na frazy z TOP10  – w wyraźny sposób rośnie ruch organiczny.

Pozycjonowanie – kiedy efekty i jak je przyspieszyć? W celu przyspieszenia trwania pozycjonowania zacznijmy od przyspieszenia indeksacji dodanych treści poprzez Google Search Console lub Google inexding API. Szczególnie jeśli jesteśmy właścicielami  sklepu internetowego, który ma wiele podstron do zaindeksowania. Nie obejdzie się bez stworzenia mapy strony. Co więcej, dzięki umieszczeniu aktualności i nowych produktów na pierwszej stronie mamy szansę trafić do szerszego grona odbiorców.